Wpływ mleka kokosowego na metabolizm i masę ciała

Mleczko kokosowe produkowane jest przy użyciu miąższu coconaut. Podstawowym składnikiem orzechów kokosowych są krótkołańcuchowe kwasy tłuszczowe. To właśnie im przypisywane jest bardzo dużo prozdrowotnych właściwości zdrowotnych. Mleko kokosowe można z powodzeniem przygotować samemu. Wystarczy do pokruszonych wiórek kokosowych dolać wody, moczyć je przez dłuższy czas i gotowe. Mleko kokosowe wytwarzane jest z miąższu. Ma on śnieżnobiały kolor oraz bardzo gęstą konsystencję, a także charakterystyczny kokosowy zapach i smak. Woda kokosowa bardzo często mylona jest z mlekiem kokosowym. Trzeba na to zwrócić szczególną uwagę podczas zakupów, by nie doszło do pomyłki.

Jaki jest wpływ mleka kokosowego na nasz metabolizm oraz masę ciała?

Jest szereg badań, które potwierdzają korzystny wpływ kwasów tłuszczowych zawartych w kokosie. Wpływają one na masę ciała, a także na metabolizm i ostatecznie na zawartość naszej tkanki tłuszczowej. Zdecydowana większość tłuszczów zawartych w mleku kokosowym stanowią zdrowe kwasy tłuszczowe. Krótkołańcuchowe kwasy tłuszczowe mają korzystny wpływ na metabolizm człowieka. Transportowane są bezpośrednio do wątroby, która zamienia je w energię. Kwasy tłuszczowe zawarte w kokosie wpływają na zmniejszenie naszego apetytu, a dzięki temu zmniejsza się ilość zjadanych przez nas kalorii. Zdrowe kwasy zwiększają zużycie energii, a następnie przyspieszają spalanie tłuszczu. Jak pokazują badania osoby otyłe, podczas spożycia mleka kokosowego wykazały spadek całkowitej masy ciała.

Wpływ mleka kokosowego na stan zapalny


Kwasy tłuszczowe zawarte w mleku kokosowym wyciszają stan zapalny towarzyszący reumatyzmowi oraz innym chorobom autoimmunologicznym. Badania naukowców na szczurach i myszach potwierdziło tę zależność. Kwas laurynowy zawarty w kokosie ma działanie przeciwbakteryjne oraz przeciwwirusowe. 

Kontynuuj czytanie